(a) Obisk spletne strani
Kateri podatki: Ob vsakem obisku spletne strani Zavoda se na spletnem strežniku avtomatsko shranjujejo dnevniške datoteke spletnega strežnika (npr. IP številka - številka, ki identificira posamezen računalnik oz. drugo napravo na spletu). Svetovni splet deluje tako, da se na spletnem strežniku, kjer gostuje spletna stran, beležijo določeni podatki o obisku spletnih strani, kot so IP številka, verzija brskalnika, čas obiska in podobno. Zavod tako zbranih podatkov ne obdeluje posebej in jih ne povezuje z drugimi podatki.
Namen: Namen teh postopkov je zagotavljanje varnosti omrežja in informacij, tj. omogočiti zaznavanje in preprečevanje neavtoriziranih dostopov, ki lahko ogrozijo dostopnost, celovitost in zaupnost shranjenih ali prenesenih osebnih podatkov ter varnost s tem povezanih storitev, ki so dostopne prek teh omrežij in sistemov.
Pravna podlaga: Takšna obdelava je nujna za izvajanje javnih nalog upravljavca.
Hramba: Podatki se hranijo 30 dni od obiska spletne strani.
(b) Naročanje na eObvestila
V primeru strinjanja s POŠILJANJEM:
Kateri podatki: Pri naročanju na eObvestila Zavod poleg podatkov v vnosnem polju (podatek o e-naslovu vaše elektronske pošte) zabeleži IP-naslov računalnika, s katerega ste naredili prijavo, čas odpiranja poslanih sporočil in čas klikov na povezave v sporočilih.
Namen: Zavod te podatke obdeluje izključno za namene pošiljanja eObvestil, ki vam omogočajo redno obveščanje o aktualnem dogajanju na trgu dela, dejavnostih in storitvah Zavoda. Podatki o časih odpiranja obvestil in časih klikov pa zbiramo za namen ugotavljanja vaše aktivnosti.
Koliko časa: Podatki o vaši elektronski pošti se shranjujejo Vaše podatke hranimo, dokler ne zahtevate njihovega izbrisa oziroma dokler se ne odjavite + 1 leto. Od prejemanja eObvestil se lahko odjavite kadarkoli, in sicer tako, da nam pišete na e-naslov: zrsz.obvestila@ess.gov.si.
Pravna podlaga: Osebne podatke (naslov elektronske pošte) obdelujemo na podlagi posameznikove veljavne privolitve (člen 6(1a) Splošne uredbe EU o varstvu osebnih podatkov; v nadaljevanju: GDPR).
V primeru strinjanja s PROFILIRANJEM:
Kateri podatki: Zbiramo podatke o vaši lokaciji, ki je natančna na ravni občine, ne gre za natančne koordinate – na podlagi številke IP, časa klikov, beleženja, katere povezave vas zanimajo ter s katerih naprav in v katerih brskalnikih odpirate in berete naša sporočila.
Namen: S pomočjo teh podatkov lažje ugotovimo vaše želje, potrebe in zanimanja ter vam tako posredujemo bolj koristne in pomembne informacije za vas.
Koliko časa: Vaše podatke hranimo, dokler ne zahtevate izbrisa oziramo dokler se ne odjavite + 1 leto.
Pravna podlaga: Osebne podatke (naslov elektronske pošte) obdelujemo na podlagi posameznikove veljavne privolitve (člen 6(1a) GDPR).
Hramba: Podatki se hranijo do preklica oziroma dokler se oseba ne odjavi od prejemanja eObvestil+1 leto.
(c) Prijava v eStoritve
Kateri podatki: Pri naročanju na eStoritve (npr. na portal PoiščiDelo.si ali portal za delodajalce) Zavod v primeru vaše registracije z uporabniškim imenom in geslom obdeluje podatek o vašem imenu, priimku, uporabniškem imenu (e-naslovu) in geslu (ki je v bazi šifrirano), v primeru registracije uporabnika s kvalificiranim potrdilom pa Zavod poleg navedenega obdeluje podatek o davčni številki. Za namen oddaje elektronskih vlog in elektronskega podpisovanja dokumentov, ki ga Zavod uporablja v storitvah portala PoiščiDelo.si za elektronsko sodelovanje z Zavodom obdeluje še podatek o e-naslovu in mobilni številki. Druge osebne podatke na portalu PoiščiDelo.si Zavod obdeluje samo v primeru privolitve posameznika za obdelavo osebnih podatkov, ki se nanašajo nanj.
Namen: Zavod bo osebne podatke uporabnikov zbiral, hranil in drugače obdeloval izključno za potrebe izvajanja elektronskih storitev (eStoritev), ki jih ponuja spletna stran Zavoda, za izboljšanje uporabe spletnega mesta ter za namen/namene, za katere jih bodo uporabniki spletne strani posredovali (npr. v primeru podane privolitve se podatki iskalca zaposlitve s portala PoiščiDelo.si prenesejo na portal EURES za namen iskanja in povezovanja z delodajalci na podlagi prostih delovnih mest v okviru mreže EURES).
Pravna podlaga: Uporabnik ob registraciji na eStoritve podaja osebno privolitev, katere osebne podatke in za kakšne namene jih lahko Zavod obdeluje. V tem primeru osebne podatke obdelujemo na podlagi posameznikove veljavne privolitve (člen 6(1a) GDPR). V kolikor Zavod osebne podatke uporabnikov obdeluje na podlagi izvajanja zakonskih obveznosti, se Zavod zavezuje, da bo osebne podatke obdeloval za izvajanje svojih pristojnosti in v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov.
Pravno podlago v primeru obdelave osebnih podatkov profila iskalca zaposlitve na portalu PoiščiDelo.si in njegov prenos na portal EURES predstavljata Uredba EURES (EU) 2016/589 in Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2017/1257 (o standardih in formatih).
Hramba: Uporabniški račun se izbriše na podlagi zahteve stranke ali samodejno po 18 mesecih od zadnje prijave v eStoritve Zavoda, pri čimer se zaradi varstva pravic uporabnikov elektronska komunikacija in dokumenti, nastali na eStoritvah za iskalce zaposlitve, namenjeni sodelovanju z Zavodom, hranijo še 1 leto po izbrisu uporabniškega računa.
Uporabnik je, na podlagi podane zahteve za izbris uporabniškega računa o uspešnem brisanju uporabniškega računa in s tem vseh podatkov in dokumentov, pisno obveščen na elektronski naslov naveden v uporabniškem računu. Izbris uporabniškega računa ne pomeni odjave iz evidenc Zavoda in ne vpliva na obdelavo podatkov, ki jih Zavod obdeluje skladno z ZUTD.
d) Naročanje na prejemanje obvestil o prostih delovnih mestih
Kateri podatki: Pri naročanju na prejemanje obvestil o prostih delovnih mestih na naveden elektronski naslov Zavod zabeleži in shrani podatke v vnosnem polju (podatek o e-naslovu vaše elektronske pošte).
Namen: Zavod te podatke obdeluje izključno za namene pošiljanja obvestil o prostih delovnih mestih na naveden e-naslov, ki vam omogočajo redno obveščanje o aktualnih prostih delovnih mestih za izbrane kriterije.
Pravna podlaga: Osebne podatke (naslov elektronske pošte) obdelujemo na podlagi posameznikove veljavne privolitve (1. točka 8. člena ZVOP-1).
Hramba: Podatki se hranijo 9 mesecev od naročila na prejemanja obvestil o prostih delovnih mestih oz. dokler se oseba ne odjavi od prejemanja obvestil. Od prejemanja obvestil se lahko odjavite kadarkoli, in sicer tako, da kliknete na povezavo »Odjavite se od prejemanja sporočil« v elektronskem obvestilu o aktualnih prostih delovnih mestih.
Namen, pravna podlaga, vrste vlog in podatkov
Registrirani uporabniki portala www.PoiščiDelo.si morajo vse vloge in nekatere dokumente, za katere za katere je v sistemu eStoritev zahtevan elektronski podpis, podpisati. S podpisom je dokument že oddan Zavodu. Zavod obdeluje osebne podatke za namen izvajanja ukrepov skladno z Zakonom o urejanju trga dela (15. člen ZUTD): storitvi za trg dela (vseživljenjska karierna orientacija in posredovanje zaposlitve), aktivna politika zaposlovanja, zavarovanje za primer brezposelnosti in zagotavljanje pravic iz obveznega in prostovoljnega zavarovanja za primer brezposelnosti.
Sistem eStoritev registriranim uporabnikom portala omogoča elektronsko oddajo vlog (npr. Prijava v evidenco brezposelnih oseb (133. člen ZUTD), Prijava v evidenco iskalcev zaposlitve (133. člen ZUTD), Vloga za denarno nadomestilo (s prilogami) (58. člen ZUTD), Zaposlitveni načrt (113. člen ZUTD)) ter drugih dokumentov skladno z ZUTD. Uredba o upravnem poslovanju (101.člen UUP) določa elektronske vloge, ki jih registrirani uporabniki lahko oddajo na tem portalu tudi z elektronskim podpisom, ki ni enakovreden lastnoročnemu podpisu.
Zavod obdeluje osebne podatke registriranih uporabnikov, ki se prostovoljno registrirajo na portal za namen oddaje elektronske vloge za navedene storitve na podlagi soglasja. Ko registriran uporabnik odda elektronsko vlogo za katerokoli izmed zakonsko določenih nalog, ki jih Zavod izvaja na podlagi ZUTD, postane pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov registriranih uporabnikov 123. člen ZUTD, ki določa katere osebne podatke Zavod potrebuje za vodenje v posamezni evidenci.
Zavod podatek o davčni številki na portalu obdeluje za namen ugotavljanja istovetnosti posameznika, ki se lahko izvede preko SMS-a ali preko telefonskega klica. Navedba davčne številke v uporabniškem računu pomeni, da je ta oseba s identificirana na način, da je ugotovljena njegova istovetnost bodisi zaradi registracije z digitalnim potrdilom ali ugotovljene istovetnosti na Zavodu in opravljene identifikacije preko ZPnet- Oseba -Spletni register.
S prijavo v evidence Zavoda z uporabo eStoritev Zavoda oseba izrazi tudi svoje soglasje, da z Zavodom posluje po elektronski poti in da na registriran elektronski naslov prejema elektronska vabila in obvestila in se nanje odziva.
Podpis vlog in dokumentov
Registriran uporabnik elektronsko podpiše dokument s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali strežniškim podpisom prek informacijskega sistema Zavoda. Za ta namen prejme elektronsko sporočilo s povezavo na elektronski dokument, ki je veljavna 7 dni. Po odprtju povezave uporabnik na svoj mobilni telefon prejme 6-mestno unikatno kodo (OTP), z vnosom katere dostopa do dokumenta, ki ga elektronsko podpiše. Dokument se opremi z digitalnim časovnim žigom, s čimer se zagotovi neizpodbitnost podpisnika.
Dokument, ki je podpisan s strežniškim podpisom Zavoda z zahtevano dvofaktorsko avtentikacijo ima v podpisu vlagatelja naslednje podatke: ime in priimek podpisnika, mobilna številka in elektronski naslov s katerima je bila opravljena dvofaktorska avtentikacija za izvedbo strežniškega podpisa preko informacijskega sistema Zavoda, datum in ura podpisa.
Dokument, ki je podpisan s kvalificiranim digitalnim potrdilom (KDP) ima v podpisu vlagatelja naslednje podatke: ime in priimek podpisnika, izdajatelja digitalnega potrdila, datum in ura podpisa.
Dvofaktorska avtentifikacija uporabnika:
Za podpis vlog prek portala se ne glede na izbiro načina podpisa dokumenta izvede dvofaktorska avtentikacija uporabnika. Dvofaktorska avtentikacija je dvostopenjski informacijski postopek preverjanja pristnosti registriranega uporabnika.
Vsi dokumenti na portalu, za katere je obvezen elektronski podpis pred vložitvijo v informacijski sistem Zavoda, se izvedejo z dvofaktorsko avtentikacijo in ob podpisu žigosajo s časovnim žigom SIGENCA oziroma s strežniškim kvalificiranim digitalnim potrdilom Zavoda, izdanega s strani kvalificiranega overitelja digitalnih potrdil SIGENCA. Z enoličnim določanjem časa oddaje ne glede na lokalne nastavitve strežnika ali uporabnikovega računalnika je onemogočeno ponarejanje časa oddaje dokumenta.
Postopek oddaje dokumentov na portalu:
Za oddajo elektronske vloge, za katero je v sistemu eStoritev to zahtevano, je potrebno dokument tudi elektronsko podpisati. Registrirani uporabniki portala lahko dokumente podpišejo s kvalificiranim digitalnim potrdilom (KDP) ali s strežniškim podpisom z zahtevano dvofaktorsko avtentikacijo, ki se izvede z elektronskim naslovom ter telefonsko številko (kamor prejme enkratno geslo SMS) iz uporabniškega račun na portalu, s čimer se odda vloga prek informacijskega sistema Zavoda.
Registracija uporabnika s kvalificiranim digitalnim potrdilom, elektronski podpis z dvofaktorsko avtentikacijo in časovni žig na dokumentu pravno zagotavljata neizpodbitnost podpisnika in časa oddaje.
Za podpis in oddajo dokumenta je v uporabniškem računu obvezen tako elektronski naslov kot tudi podatek o mobilni številki. Na e-naslov uporabnik prejme povezavo za dostop do dokumenta za podpis, na mobilno številko pa prejme še enkratno geslo SMS za vstop v aplikacijo, v kateri bo izveden podpis dokumenta in s tem oddan Zavodu.
Ko uporabnik na portalu za ePrijavo v evidenco brezposelnih oseb, ePrijavo v evidenco iskalcev zaposlitve, eVlogo za denarno nadomestilo ali eZaposlitveni načrt, klikne na gumb »Pošljite v podpis« te vloge na portalu ne more več urejati, na svoj elektronski naslov pa prejme sporočilo s povezavo za podpis dokumenta. Po kliku na polje »Kliknite za elektronski podpis« se odpre aplikacija za podpis dokumentov. Za vstop v aplikacijo za podpis dokumenta mora uporabnik vpisati še enkratno geslo, ki ga je prejel po SMS sporočilu. Odpre se dokument za podpis, ki ga lahko podpiše. V primeru podpisa z digitalnim potrdilom, mora ob prvem podpisovanju namestiti še podpisno komponento tako, da sledi navodilom v aplikaciji. Dokument bo oddan Zavodu šele po uspešnem elektronskem podpisu.
Uporabnik portala lahko na portalu dokumente shrani ali jih pošlje v podpis in jih tudi podpiše. Shranjeno vlogo lahko ureja. Vsi dokumenti so na portalu prikazani v rubriki Seznam dokumentov.
Hramba elektronsko oddanih vlog:
Podpisani dokumenti se hranijo v elektronskem dokumentacijskem sistemu Zavoda.
Ugotavljanje istovetnosti in identifikacija
Registrirani uporabnik se lahko identificira na način, da pristojna uradna oseba Zavoda ugotovi istovetnost uporabnika z osebno identifikacijo, identifikacijo na daljavo, ali se uporabnik identificira s kvalificiranim digitalnim potrdilom. Uporabnik se lahko v svojem uporabniškem računu kadarkoli identificira tudi na način, da naknadno vnese kvalificirano digitalno potrdilo.
Ugotavljanje istovetnosti oziroma identifikacija je postopek preverjanja istovetnosti lastnika uporabniškega računa na portalu, ki ga Zavod opravi v telefonskem razgovoru s preverjanjem podatkov, ki so znani le tej osebi oziroma, če se ne odzove na telefonsko identifikacijo, osebno z vpogledom v osebni dokument osebe. Za ta namen Zavod obdeluje telefonsko številko registriranega uporabnika.
Identifikacija uporabnika na daljavo se lahko opravi s telefonskim ali video klicem. Zavod z uporabnikom opravi intervju z namenom ugotovitve istovetnosti. Uporabnika se identificira z davčno številko in dodatnim enoličnim identifikacijskim znakom, s katerim Zavod razpolaga na podlagi 123. člena in 123. a člena ZUTD in za katerega ve le uporabnik, ki je vložil vlogo.
Identifikacija uporabnika na portalu je končni postopek s katerim se uporabniški račun na portalu poveže z osebo, ki je bila identificirana in se vodi v evidencah Zavoda.
S tem uporabnik pridobi polno funkcionalnost portala, ter dostopa do vseh 5 rubrik, ki so na voljo za elektronsko sodelovanje z Zavodom. Komunikacijo in obveščanje preko storitve Moj svetovalec po dogovoru omogoči šele svetovalec v zaposlitvenem načrtu.
Zavod obdeluje podatke o telefonski številki za namen identifikacije uporabnika na podlagi soglasja za oddajo vloge za storitev, ki jo Zavod nudi na podlagi ZUTD, in sicer za namen varstva ter preprečevanja zlorabe posameznikovih pravic.
Neugotovljena istovetnost
V primeru, da istovetnosti uporabnika ni bilo mogoče ugotoviti, se uporabniku na njegov elektronski naslov posreduje vabilo, s katerim se uporabniku posreduje vabilo, da se na določen dan zglasi na Zavodu zaradi ugotovitve istovetnosti na podlagi osebne identifikacije.
Če se uporabnik ne odzove na vabilo, se mu na njegov elektronski naslov pošlje dodatno vabilo, s katerim se ga ponovno povabi, da se na določen dan zglasi na Zavodu zaradi ugotovitve istovetnosti na podlagi osebne identifikacije.
Če se uporabnik ne odzove niti na drugo vabilo, se njegova vloga kot nepopolna s sklepom zavrže.
Zaposlitveni načrt
Identificiran uporabnik, ki je prijavljen v evidence Zavoda, se lahko z Zavodom preko eStoritev na daljavo dogovarja o vsebini zaposlitvenega načrta skladno z zakonom, ki ureja trg dela in Pravilnikom.
Po uskladitvi vsebine se identificiranemu uporabniku na njegovem uporabniškem računu omogoči elektronski podpis dogovorjenega zaposlitvenega načrta.
Identificiran uporabnik si lahko za podpis predlaganega zaposlitvenega načrta pridrži rok 3 delovnih dni (113. člen ZUTD).
Identificiran uporabnik z elektronskim podpisom zaposlitvenega načrta potrdi, da je seznanjen in soglaša z vsebino zaposlitvenega načrta.
Po elektronskem podpisu zaposlitvenega načrta s strani Zavoda, Zavod pošlje uporabniku podpisan zaposlitveni načrt na njegov elektronski naslov prek elektronskega dokumentarnega sistema Zavoda.
Naročanje potrdil iz uradnih evidenc
Uporabniki eStoritev lahko oddajo vlogo za naročilo potrdil iz uradnih evidenc Zavoda z vpisom zahtevanega enoličnega identifikacijskega znaka.
Na podlagi ugotovitve identitete uporabnika Zavod izda naročeno potrdilo iz uradnih evidenc Zavoda in ga posreduje uporabniku po pošti na stalni ali začasni naslov razviden iz Centralnega registra prebivalstva.
Zavod naročenega potrdila ne izda v primeru, dvoma v istovetnost naročnika oziroma suma zlorabe osebnega podatka, nezmožnosti identifikacije naročnika ali nezmožnosti vročitve potrdila na stalni ali začasni naslov razviden iz Centralnega registra prebivalstva.
(d) Prijava na uporabo spletnega programa Kam in kako za iskanje poklicev
Kateri podatki: Pri prijavi na uporabo spletnega programa Kam in kako za iskanje poklicev Zavod obdeluje podatek o vašem elektronskem naslovu.
Namen: Zavod te podatke obdeluje izključno za ponastavitev gesla in za svetovanje, kako najbolje uporabiti program Kam in kako
Hramba: Podatki se hranijo do preklica privolitve oziroma največ 1 leto.
Pravna podlaga: Osebne podatke obdelujemo na podlagi posameznikove veljavne privolitve (člen 6(1a) GDPR).
|